PDA

Zobacz pełną wersję : Bardzo niestabilne działanie WiFi - nagle i bez (?) przyczyny [długi post].



Radian1
05.09.12, 10:05
Witam. HTC DHD z Androidem 2.3.5, Sense 3.5 a to wszystko w ramach romu Android Revolution HD 7.0.4.
Jestem amatorem, wiec przepraszam za braki wiedzy w temacie i być może nie najszczęśliwszy dobór specjalistycznych słów.

Co się stało: Kilka dni temu WiFi zaczęło lekko tracić zasięg, a po kilkunastu godzinach padło całkiem. W tym czasie nie było żadnych instalacji softu ani żadnych aktualizacji (ani upadku telefonu na ziemię itp). Samo WiFi można było włączyć, natomiast nie widać żadnego z zapamiętanych AP (lista jest pusta), niby czegoś szuka, ale kończy się to zawsze komunikatem 'Nie można wyszukać sieci' a następnie zrestartowaniem WiFi i znowu wyszukiwaniem i tak w kółko. Oczywiście oba AP z którymi próbowałem się połączyć znajdują się blisko telefonu-nie chodzi o problemy z mocą/zasięgiem APków a problem jest na 100% w telefonie (netbook jak i Wildfire żony śmigają po necie z pełną mocą WiFi).

Co robiłem: Pierwszym wykonanym krokiem było wipe, potem ponowne wgranie romu ARHD7.0.4. Na gołym systemie objawy bez zmian. Nastepnie - nauczony doświadczeniem chciałem przeinstalować radio (kiedyś miałem identyczne objawy z nie łapiącym fixa GPSem, nie pomagały wipe ani nic innego, dopiero reinstalacja radia i rila rozwiazala problem), ale Ultimate Multi Tool nie jest już wspierany wobec czego lista Radio+Ril jest pusta. Więc poszukiwanie innego narzędzia - niestety lekko ubiłem słuchawkę próbując wgrywać radio za pomocą złej opcji w Advance Ace Hack (której nie używa się w już zrootowanych telefonach o czym sie przy okazji dowiedzialem). Ożywiłem potem sprzęt standardowym ROMem tym razem z poziomu bootloadera (na gołym systemie objawy WiFi znow bez zmian), po czym znow aktualizacja ROMu do ARHD7.0.4. WiFi dalej bez zmian.